Thursday, January 10, 2019

Yeay I got to GOT

Assalamualaikum. Currently 0133hours in the morning whence I am insisting to post up an entry. This one entry will just be a glimpse and likely a little throwback of my latest life-turning point - graduating a degree life. Alhamdulillah I got to GOT (graduate on time) on mid November last year. It came and went by so quick tbh, not as long as those times I was anticipating upon it. Duatiga tahun sebelumnya, bukan main lama memasang angan nak graduate on time. Rupanya bila dah sampai masa, sekejap je sebelum tempoh bergraduasi tu berlalu dan memasuki fasa kehidupan seterusnya pulak - fasa dewasa.

Alhamdulillah untuk graduasi. Aku sangat bersyukur kerana disampaikan pada hasrat dan hajat untuk ikut keraian konvokesyen dan diraikan pada tahun 2018. Sejujurnya, hasrat macamtu tak dinafikan sedikit sebanyak berpunca dari diri aku sendiri jugak, yang tak rasa aku kuat and mampu (macam segelintir kawan-kawan lain) sekiranya masih perlu teruskan pengajian dan mengakhirnya tahun ini (2019) pulak. So centulah andaian aku. Bahawa tentang betapa aku bertuah sebab hasrat untuk GOT tercapai di samping tidak ada pulak sesiapa yang seangkatan dengan aku yang rugi sekalipun tarikh graduasi diorang dibawa ke sesi yang seterusnya November nanti.

Sekalung tahniah kepada semua graduan khususnya yang termasuk dalam kalangan kenalan dan kawan-kawan. dan berkalung-kalung tahniah lagi kepada insan-insan di sebalik kejayaan dan pencapaian setiap graduan. Kalau aku, orang yang disebalik aku... the first two names on the list would be abah dan umilah. Followed by adik-adik dan berjela-jela kemudiannya adalah senarai nama-nama yang seterusnya. Semoga setiap kebaikan sama ada yang diberi kepada aku dalam sedar mahupun tidak semuanya dibalas dengan ganjaran kebaikan yang jauh lebih baik di sisi Allah. Aamiin. 

em k. so ayuh layan gambar jelah apa yang ada. 
pre-convo ke post-convo ke, aku letak belaka buat tatapan (semula di hari muka) semua.

Regardless of the heavy photo-editing I did myself, sejujurnya I favor my make up look that day. Berbaloi sis upah orang contengkan. muka heheh






One pre-convo with abah and umi on the left side and another one gambar sesudah keluar dari sidang. Thanks umi untuk bunganya and especially to abahlah, yang sangat gigih haritu jadi photographer tak bertauliah. Ikut beria ambilkan gambar aku dan kawan-kawan. 



One with the closest yang tak memasal impromptu terjoin the pre-convo session.
Without Wuraidatul thou, sebab dia tengah dalam sidang masani. Generally we act team up since kenal dekat Eon Star Summer Camp do. Hail my first program. ahaha



And one with the Muad's Gals. Aku dengan Farhana dah memang rapat, macam Husna dengan Tikahlah. we even know each other since before-pun sbb course-mate, kann.. But better, towards the final year and especially after kursus halal, empat-empat orang sekali jadi makin ngam pulak. and they stay. Agaknya sebab empat-empat pesen masuk air kott. tu sbnrnya punca ngam!! hahah

Balik ke Kedah bertujuankan konvokesyen masatu memang tak menyempatpun nak jumpa ramai orang. Hasrat nak berjumpa tu banyak, tapi lebih banyak lagi yang tak terlunas. Tak apalah, panjang umur dan berjodoh nanti boleh je ditemukan di waktu dan tempat yang lain. Lagipun menjelang final sem dekat UUM sebelumni, sedaya upayanya aku pulun untuk jumpa dan meluangkan masa dengan setiap orang yang aku rasa penting kepada aku. So, considerably tak adalah frust sangat tak berjumpa. Cukup faham tentang kesibukan masing-masing.

Adalah seorang dua yang datang meraikan aku masa konvo tu. Setiapnya akan aku ingat sebagai mengenang budi. Sebab bersungguh betul gaya derang nak spare time tu. Tersangatlah membebankan diri sebenarnya. But they did made it to me!! Masyeh. 

Okay, sampai sini je lah update kalini. Tahniah belaka dan terima kasih semua untuk masa-masa indah yang dah berlalu. sama-sama kita doakan untuk masa yang mendatang pulak.

truth be told, degree life aku dipenuhi dengan sangat banyak penyesalan dan kebodohan. 
Macam lost pun ada bila mengenangkan "eh empat tahun ni, buat apa je?". As if, macamtu. But after all the resentment and regrets, indeed... the so called degree life tetap adalah antara fasa paling bersejarah yang akan aku rindu. Khususnya insan-insan yang aku kenal di sepanjangnya  dan masa yang aku lalui dengan setiap seorang daripadanya. 

Assalamualaikum.

No comments: