Thursday, February 13, 2014

Timeline Throwback Bahagian Tiga


Janji ditepati!

Assalamualaikum, selamat pagi.
Nampaknya aku akan terus menaip entri,
 selagi gambar-gambar berkaitan form 6 2012/2013masih berbaki.

Atas ni gambar pelajar-pelajar asrama puteri tingkatan 6.
Tingkatan 6 atas bagi kelas tahun 2013.

(row depan) dari kiri : Fyza, alang, adek, A.K, aku, Sa'adah, Lailee, Izyan
(row tengah) dari kiri : Chibi, Shiwoo, angah, Piya, Razan, Pipah, Atiqah, Syafa, Khadijah, Wan
9row belakang) dari kiri : Wanie, Nadiah, Asyiqin, Tot, Jot, Aten, Nad, Puteri, Miramis, Atie



Razan Roslan Rajin
aku suka tagline nih.

Have fun with her, staying in my house for a night.

In shaa Allah, lepas ni nak merasa lagi air tangannya.
Mek solehah ni, sekarang makin sentimental.

Perkasanya tanda protective
hati tisunya, tanda sweet nya kakak sorang nih.

Oh ya, dulu kemainaku dan Razan.
Banyak sangat yang tak sefahaman
Ada aja yang nak ditelingkahkan. 

Sekarang bila jauh rindu,
Bila teringat rasa sayu,
kalau berjumpa kang, agaknya malu.

lol




Gambar ini ada kaitan dengan form six kahh?

hmm..
gambar dengan Imran lagi.

October 10th of 2013
Metro Point, Kajang,SDE

"Petang yang bahagia.
Kenangan yang tercipta.
Semoga redha Allah turut ada buat kita semua."

# Lama angah diam membantu, kaku membisu,
hari itu angah dan along.. kita balik macam dulu (:

*keluar topik*

Eh, terperasan strip panjang warna merah jambu tu. 

"Apa kau nak tunjuk Zah?
Sebab kau tak tahu hati dia dah berubah.

Dengan bangga kau tunjuk tali merah jambu.
Tanda dungu Jelas kau menunggu." - AKU




Hidup ne macam jigsaw puzzle yang besar dan tak terhitung banyaknye. Bila kita jumpa dgn org yg bole fit in dgn kita dan buat kita selesa dgn dia, kita akn tempatkn dia dlm hdup kita. Biasa je kita jumpe salah org, kita takkan buang tapi ketepikan dulu. kita slh cuma salah letak pd tmpt. Boleh jd, blum smpai masanye. Setiap org yg kita temui tu mst ad part and peranan masing-masing dlm hdup kita. Sma ada part of kenangan, pengajajaran, teman dll. Siapa pun yg kita jumpa tu penting. Semua org penting mcm puzzle yg takkan sempurna tanpa setiap satu kepingannye. Mcm tu laa hdup. Nak siapkn puzzle ne tak mudah, apatah lagi klw puzzle of life. Kita akn trus mencari bhgn-bhgn (sma ada org atawpun perkara) yg akn melengkapkn hdup kita sekalipun it takes sepanjang hdup. Just dun givap. Misplaced adlh perkara biasa. It can be fixed. Time will heal the pain.

# cp dari caption muka buku aku
# October 13th of 2013

Kaitan ke puzzle ni dengan form 6?

Hadiah daripada Najwa Huda Bt Mohd Shahidin,
tentu sekali sangat berkaitan.

Teringat time ramai-ramai BPians menolong aku cantum 500 keping puzzle ni bersama.
Thank you. Saya rindu BP dan BPians.


Orang kata, kalau TER-sukakan seseorang..
maka jangan TER-cair dengan kata-katanya. 
Mungkin bukan dusta, tapi janji manusia tak kekal lama.

Kalau TER-suka, 
jangan TER-pandang dia. 
jangan TER-mengharap padanya.
Dia manusia biasa yang tak mampu menjamin apa-apa.

jangan TER-suka,
takut TER-luka

akhirnya akan TER-dungu macam aku.

Subhanallah.
Indah ciptaan-NYA.

Alhamdulillah, 
sampai juga pelajar tingkatan 6 di sini,
bersama melakar memori.

Semua orang yang ke sana, tentu pandangannya seperti gambar ini; hanya pantai, laut dan langit biru.
Tapi kalau aku, walaupun tiada siapa. Pandang sahaja tentu terkenang waktu itu.

# Ismah Beach Resort
# Kem Kecemerlangan STPM 2012/2013



Selagi namanya bebudak,
Selagi belum dewasa.
Ajak bermain, memang semua tayang muka ceria.

Dari kiri : AinKZ, Sakinah, Feng, Razan, Najwa HUda aka adek, Sa'adah
Semuanya serba-serbi kuning hitam.
Roh R4BIA, semoga Allah lindung saudara kita di sana. Ammiin ya Rabb


Papa Shaha suruh kami campak segala sikap takbaik buruk huduh kami ke dalam Selat Melaka.
Katanya, selagi ada selagi itu lah akan menganggu fokus.

Haih.
Silap besar.
Patutnya aku campai dia sekali dalam Selat melaka ni.

Eh,
campak dia, maka matilah dia.
Maksud aku, campak kenangan dengan dia dari dalam kepala.
Campak cerita tentang dia supaya hilang rasa.

Aher



Sepetang bersama,
Ini Rasyidah Liyana.



Ini pula,
guru kesayangan.

Puan Norafza Bt Abd Rashid.
Guru Ekonomi.

Terima kasih banyak.
Alhamdulillah
Dalam tempoh bawah didikan cikhu, merasa jugak A untuk subjek ini.

Harap kita dapat jadi kawan se-universiti ya cikgu.
Eceh, 




 

Ini pulak Nur Ain Bt Kamarozaman
Bekas madu aku time zaman batu dulu.

Ada satu masa,
Pernah rasa macam raaaaapat sangat dengan dia.
Pernah jugak cemburu membabi buta even kes antara member-member je,
pernah dibelati sampai mati dek kata-kata pedastajam dia. 

"A.K, betul tak ejaan nama tuh??"




Sepetang bersama,
menghadap Selat Melaka

Papa Shaha pernah pesan,
kalau tak ada kerja, kira berapa bot nelayan yang lalu depan mata.
maka petang itu, terjadi sesi melambai dan mengira bot yang dah serupa budak kecil.



Boleh cikidaud gambar masing-masing. 
Aktiviti petang di Pantai Padang Kemunting kalau tak silap
at Ismah Beach Resort, petang itu pantai jadi meriah dek ukhuwah dan mahabbah.

*kemain ayat aku*




Alang.
Mikey
Nur Amirah Bt Razuki.

Terima kasih tunggu along yang tak lalu makan malam tu.
Kau tahu sebab apa aku macam tu. Hohoh

# Majlis Makan Malam dan BBQ
# Ismah Beach Resort





Baru perasan.
Asal nak acah - acah model.
Memang dengan alang je agaknya.

Last day di Ismah Beach Resort,
Lepas makan pagi, kita lepak tepi pantai. :)






Hari terakhir di Ismah Beach Resort.
Kami g6, dengan bangganya dapat bergambar bersama isteri cikgu Shaharuddin.
kemain kami bukak cerita pasal Papa Shaha. :')

Muka horror aku.
Konon-konon tahan ketawa.
Tak ingat lawak apa yang Hariz guna buat geli hati semua.



tiga daripada g6 ini adalah alumni sekolah Saujana.
Memang brutal tiga-tiga kalah batu.
dalam hato, Allah aje yang tahu.

Rindu tiga-tiga. 
Paling rindu yang tengah tu.

Apa khabar?
Bila boleh tak tidur sepanjang malam sama-sama lagi?

Aku yakin dia akan senyum dan tegur sapa dekat aku, kalau ada rezeki.
Allah pernah bagi aku sekali peluang itu, tak mustahil untuk sekali lagi.



the Gifted Sixth,
a gift from HIM,
to let go and accept what was past,
to experienced the bitter-sweet present
and to expect for a better future.

In shaa Allah,
Allahu yusahhil 'alaina.fi hayatuna



* * * * *

Serious talk

Gambar banyak lagi dekat timeline facebook

janagn fed up sebab nampaknya aku akan update lagi lepas ni.

Untuk entri keempat.


[Bila aku baca semula entri ni di blog, baru perasan typo banyak,
pandai-pandai lah korang re-correct sendiri ya *mukemalas*]