Thursday, February 13, 2014

TimelineThrowback Bahagian Dua


Assalamualaikum. 
Selamat malam.

Ayuh sambung.
Masih ada gambar timeline facebook yang belum diterobek lagi.



Aku...
Tang batch ni memang semangatnya luar biasa.
Hal kumpul tanda tangan tak bersebab pun aku perbesarkan dek rasa teruja. 

Aku hendak kita, tingkatan enam berdiri sebagai satu.
Hmm.. tapi mana mungkin kalau semuanya nak ikutkan kehendak aku.

Kenalkan kalau tak kenal, dari kiri...
gambar atas : Jot dan Nadiah. Rakan se-ekonomi aku. 
gambar bawah : (row belakang) Asyiqin - naib pres MPPU 2012/2013 dan 
Fyza penolong 6 atas IBH tercinta.
(row tengah) Tot - cicit akuu, Jot cucu aku dan Piya
(row depan) Nad, Sa'adah dan Nadiah

masa : prep petang 



Acah-acah model.
Alang dan aku. 
Alang the super supporter. 
Trimas yaww.
dalam bahasa yang lebih murninya...
"Jazakillaha khayr kathir, barakallah 'alaiha."

Jujur. 
Selagi kau panggil aku along.
Selagi aku panggil kau alang.
Aku suka, super gembira.

uhuk *cam sentimental lak akuh*


Masih di petang yang sama.
Sesi photo shoot bersama alang.
Thanks photog Izyan Rasul.

"Ada satu hari yang agak bahagia, sebab angah turut serta.
Kami main yes or no game.
Teringat jawapan aku utk soalan alang ketika itu. Aku kata aku suka alang yang dulu.
Tetapi lebih selesa dengan alang yang sekarang. "

Lol

Jawapan yang aku tak kunci.
Sekarang selesa dengan suka. Aku dapat dedua. - AKU



Bahagia. 
Aku panggil kelas 6 Atas Ibnu Hisyam sebagai Tadika Hijau. 
Sebab ketika hari sekolah ganti ni,
blok pra-universiti memang meriah dengan keletah mereka aje. 
Almaklumlah sekolah ganti. 
Budak lelaki tak nampak bayang, pelajar lain pun raamai tak datang.


Trend Gwiyomi yang sangat popular akhirnya menjadi asbab mereka mencipta kenangan ^^
dan aku, cuma ambil gambar dan menyaksikan

Almaklumlah aku tak gwiyomi *tak comel maksudnya*


July 24th of 2013.

Saat mini library disergah dengan mereka si pemegang amanah,
maka tercatatlah sejarah Fyza dan Eizah.

Handphone kena rampas.
Pandai aku bawak,
pandai jugak aku angin satu badan.

dan pandai jugak aku action.
Siap call umi dan abah kejap untuk maklumkan handphone dirampas adik-adik.

Lawak.



Nadiah, partner AJK persiapan dewan dan pentas. 
Bersama Nasirah, Wan, Aten, Puteri dan Atiqah, madu akuu.

*keluar topik*

Teringat jelas.
Duduk dengan mereka.
Dalam keadaan air mata masih bersisa.
Konon baru lepas buad luah perasaan dengan dia.

Bodoh kejap.
Sebab nangis depan dia.
Sebab salah sangka, aku dipersalahkan dalam komen di muka buku.

hamekau,
Bulan Julai aku sangar tak perkasa.
"Allahu laa syarikalah"


Teacher Rasyidah turut serta membantu.

-L A M B E N T-

A sporting, super cantik dan teacher yang cool.
Maka kerana beliau, berbahasa Inggeris menjadi semakin seronok dipelajari.
Thanks that I've gained band 4 for MUET was because she had been helping me a lot.


Tengah hectic menguruskan dewan untuk LAMBENT, 
sempat lagi mereka bergambar.

Precious friends,
dari kiri alang, adek, A.K, Sa'adah 

Ya, urusan persiapan dewan dan pentas demi LAMBENT pada tanggal 1 Ogos,
somehow it was super sweet moments.
Sekalipun ada sesi dibelati dengan kata-kata ust Zainaphi,
sekalipun sukar kehendak Cikgu Shahruddin nak dipenuhi,
sekalipun ada sesi sakit hati dan merajuk sendiri ketika orang lain happy.
Masih manis lagi.

Cuma sekarang, 
aku rasa macam nak CTRL+ALT+Z, BACKSPACE, delete semua moment tuh.
Sebab dalam event ini ada dia. Sebab akan terbayang dia.

As time flies, the sweetest things might turn bitter. 
That's how a person grows and be mature.


kenalkan, Adibah Alifah Zaharin.
Aku panggil Dib with spelling 'dyb'.
Rakan se-ekonomi yang tak se-emo aku. 

- masih ketika persiapan dewan untuk LAMBENT
- August 1st of 2013


Feng (kiri) dan Sulee (kanan)

Yang berjubah hitam itu pendebat.
bahasnya cermat.

Yang berjubah putih ialah speaker dewan perdebatan,
merangkap penjaga masa yang bijaksana.

- malam LAMBENT
- August 1st of 2013


Dua sahabat,
dengan ukhuwah yang erat.

Seorang ketua batch pelajar puteri.
Seorang lagi MT dalam badan sahsiah murid sekolah.

Wani dan Rasyidah Liyana.


the BPians.

Kak long Nad, Fyza, alang dan Sa'adah.




berdua.
Rakan sekerja.
Menguruskan dewan 
dan menghias pentas.

Eizah dan Nadiah. sahaja.


* * * * * * * * * *

Mengantuk.
Maka tangguh pargi esok.

Sooner or later, kita jumpa lagi.

Assalamualaikum