Monday, November 4, 2013

Salam Ma'al Hijrah


Aku juga merindukan Eizah yang dulu . Yang susah nak menangis ,
anak sulung kebanggaan umi dan abah . 

Aku tahu ,

Innallaha ma'assobiriin .

La takhof wa laa tahzan , Innallaha ma'ana .


Tak pernah tunjuk tak kuat depan umi . gilaa baq hang kalau aku menangis depan umi cemana aku menangis selalu dekat sekolah tu .

Tapi tadi time umi jmput ak dr sekolah , dlm kereta umi tanya aku . . 
' akak okay ke ? ' aku angguk je laa . muke konpiden habes yang ak mmg okey .
pahtuu umi tak tanya dahh . kitorang borak psl memende laen - pasal nk dok asrama time STPM nanti dan yada yada yada ~~~
Bila dah masuk simpang taman perumahan aku tu . . . Tiba - tiba umi bertanya lagi ,
' akak dgn achik cemana ? ' gulp . Aduhhh . . pakat keluaq dah nama achik tu dari mulut umi buat ayaq mata aku pin berkolam jaa kt kelopak mata . Sebak sat . Tapi aku kasi kaver laaa .
Aku tak sempat jawab baq hangg umi teruih sambung , 
' akak tak perlu fikir sangat pasal benda tu . Sekarang akak kena fokus , buat yang terbaik sebab ini penamatnya untuk akak setelah dua tahun ni . Akak buat yang terbaik untuk org-org yang tersayang , yang terdekat dgn akak . Untuk umi .. untuk abah dan untuk adik - adik . Toksah difikirkan sikap achik tu . Umi tahu akak terasa . Tapi umi yakin akak kuat . Umi tahu akak tabah sebab akak , anak umi dengan abah . '  

Allahu Rabbi . Dalam pada aku dok tagih orang anggap aku kuat walaupun aku tak beghape nak kuat sebenaqnye .. umi dah terlebih dulu yakin dgn aku tanpa aku mintak dan tanpa aku beritahu mengadu padanya . Aku malu dgn umi . Tapi aku juga rasa naluri seorang umi yang mengerti anaknya ini . 

Aku nak jadi FARHATUL EIZAH - yg bersikap dgn maksud KEGEMBIRAAN , KEBAHAGIAAN , KETINGGIAN dan KEMULIAN . 

aku nak tutup buku lama . episod terduka dlm tujuh tahun ditarbiyah di Bumi Maahad . Hari ini hari terakhir 1434 H . Aku nak buka buku baru . Hijrah hati . smg Allah kurniakan ak hati yg baru - yang kecintaan dan kerinduan ini hanya utk DIA dn rasulNYA , Muhammad sallallahu 'alaihi wasallam . 



SALAM 1435 Hijriah . 

*Doakan aku dan kawan - kawan tingkatan enamku , kesemuanya sukses bi iznillah.*


1 comment:

Anonymous said...

Adakah anda Perlu pinjaman? atau memerlukan pinjaman untuk membayar dept atau bil anda tidak bimbang lagi, dan jika ya, sila hubungi kami di: westlandfinance001@gmail.com

nama: ....
Jumlah Pinjaman yang diperlukan: ...
nyatakan: ....
negara: ...
nombor telefon:.....

NOTA: SEMUA MAIL HARUS DIPERLUKAN KEPADA EMAIL INI: westlandfinance001@gmail.com