Wednesday, August 21, 2013




Assalamualaikum wbt
Selamat pagi.

dan selamat ber-PBS bagi sesiapa yang sedang ber-PBS macam aku.

Sangat mengantuk ber-pbs.
jenuh sungguh. PBS nya tak sudah-sudah ponn tapi esok dah nak kena submit.

Duduk berdepan, tapi sepatah kata pun tak terkeluar untuk menghubungkan kedua-duanya.
Aku dah mula nak ego. Aku asyik nak marah. *tumbuk diri sendiri*
Emosi aku memang obvious sgt nak show-off betapa emonye aku dalam masa terdekat neh.
Sungguh menggelabah perangai ini. *sedar diri*

Aku sedih sangat sebenarnye. Tapi macam boleh buad-buad tak sedih lagi lahhh.
Sebab aku pun tahu... kalau dilayan sangat persaan tak menentu neh boleh mereng hatijiwerage aku.
Allahu laa syariikalah. Rabb, yassir wa laa tu'assir. Everything will be alright. At the end, things will get settled. Kannnn....? Semua orang cakap macam tuh. Aku je yang tak sabar nk tunggu penamat konflik neh.

Motivasi aku rendah der skang ne. Semua result aku menurun. Sape tak down woo. Mulalah akal takfikirpanjang aku nak mencanang sukzonn atau sangka yang bukan-bukan. Rasa terhijab kononnya. *syeleuiihh* Entah-entah cemburu kottt. Result aku makin terkubur sedangkan result dia tinggi melangit *tembak diri sendiri sbb kuat dengki* Aku yang malas dan dah tertulis markah result untuk ujian harituh bukan rezeki aku. Takkan sebab kita tak bertegur, dan dia rasa aku bersalah memberi kesan pd keputusan? kemonn laa, ugly akhlak betoi. Adakah aku cuba menyalahkan orang lain atas kelemahan aku. Leuls.
sorry laaa, cemburu, dengki... betul-betul buad aku makan hati. Rasa macam bengap sangat. effort dah ada, kenapa resultnye tak menarik langsung? *sembang kencang* *ayat geybang* *ilmu kurang* =,='

"Menolak kelemahan dan tidak mahu memperbaiki kelemahan, itu adalah ego yang sebenar" - Cikgu Shaharuddin

"Syukur yang biasa adalah apabila kita mensyukuri kurniaan yang diperoleh. Tetapi syukur yang luar biasa adalah apabila kita mensyukuri sesuatu yang kita tak dapat ataupun redha dengan kekurangan dan kehilangan."

Senang cite, aku rasa aku ne tak redha lagi gamaknye. Orang dah taknak, aku mengaharap. orang diam, aku marah. Orang dapat lebih baik aku berburuk sangka. Sebenarnya satu je. Aku nak kawan dia dan jadi macam dulu. Tapi sekarang, nak buad-buad biasa pon aku tak mampu. Dia doakn kejayaan aku sedangkan aku tertekan sebab dia bersikap macam nih, tak mampu fokus dan mulelah aku men-terukbinasakan lagi keadaan