Tuesday, June 20, 2017

He doesn't know me

Maybe bcs he does not know me well,
so he does not know why...

why what?
Why that I pissed off getting assumed (being judge as) dependent; terlalu bergantung (pd org lain).

Sebaris "kau lah, terlalu bergantung sangat pada org lain, bukan aku je yang cakap mcmni," tak sangka meninggalkan kesan dlm hati (yang boleh tahan dalam) sampai harini. Marah betul masa dapat tahu itu hari. Marah sangat sejujurnya (entah fikirkan apa waktu tu sampai boleh tumbuk sedas dinding keras) dan terus panas hati lagi esoknya sampaikan terpaksa ambil masa untuk relax dan berlapang dada time jawab paper Usul Fiqh pd hari yg sama.

Kenapa terlalu marah? Terasa hati sebenarnya. Terasa direndah-rendahkan agaknya, iya jugak tu.
_

Kau lelaki yang aku baru kenal semester ni, berapa banyak kali sangatlah pun kita pernah berjumpa. Kau tak ada di masa susah aku, dan tak dipanggil sekalipun masa aku berhuha gembira tak ingat dunia. kau tak ada pada kedua-dua suasana. Cuma kadang-kala je kita bersua muka.

End up.. ak dpt tahu, mcm itu rupanya selama ni kau berpersepsi pada aku.
Terlalu bergantung? Kalau kau nak bercakap hal yang lahiriah ke, mungkin boleh diterima lagi.kata Ash itu mungkin first impression kau.

Hmm.. Nak bercakap soal aku tak ada rupa ke, nampak sombong ke... betul lah berkait dengan first impression. Tapi statement aku terlalu bergantung (?) bukan impresion lagi dah. Itu conclusion namnya. Judgement kau pada aku. Takde pun nak sebut 'nampak macam' atau 'maybe..' ke, tapi terus bagi statement dgn penuh yakin.

which lead to major disappointment aku terhadap kau.

Engkau aku hormat. Jujur aku kata engkau memang baik. Hampir saja sempurna mcm yg dicanang-canangkan semua org. pada aku engkau manusia yg susah nk dicari cela. aku hormat kau untuk kelebihan-kelebihan kau. Tapi dr persepsi engkau terhadap aku, obviously... nampak sgt betapa kau pandang rendah pd aku. Memang ak jd terasa. Terasa dihinakan sbnrnya.

Teori aku is, kau anggap aku cmtu based on apa yang kau perati dari cara ak berhubungan dengan kawan kau yang paling dekat. Anis dan Ash mungkin. Mintak mangkuk, mintak makanan masa ak bermalam dkt Surau Laluan C dikira ke? Mintak Anis teman semalaman dekat surau, mcmtu ke cara kau hakimi sejauh mana kebergantungan aku? Sebab kau rasa aku selalu mintak Ash itu ini? Permintaan-permintaan tersebut dikira sebagai terlalu bergantung, macamtu?

Kalau tak rapat, aku takde nak mengada-ngada mintak itu ini. Aku request benda simple je weh, tapi klw rsa berat rasa mcm aku tgh bergantung hidup dekat Ash, Ash sendiri may reject the request. Aku ingat aku dengan dia ada friend-to-friend close friendship. Kalau tak rapat, tak buat. nak mintak simple demand pun berkira. It's okay lah, fine. And kalau dr situ kau menilai tanpa tahu apa-apa. nmpk sgt kau menilai scr membuta.

Kita hidup member,member selalu tak hidup on one side. Selalunya tak syok sndiri. bab mmber-mmber. incase klau rasa mcm Ash je yg bnyk memberi. Fine lah. Ak boleh berenti meminta. Wait, aku mntak apa sgt dohhh yg smpai bergantung tergantungnya??? (wait, kereta ke?)

Aku spesis overly attached dgn org yang ak syg, atau mmber yg aku valued. Aku ada cara aku hargai org. Tapi if it is to get misunderstanding from your side, kau nmpk aku mcm menyusahkan shbt-shbt kau yg terdekat sejak-sejak kita baru kenal ni. Aku takdehal utk renggang dan blah. serious lah... dh sbb kau yg judge aku mcmtu.

Actually ak tak sangka.
betapa bersangka-sangkanya engkau tanpa usul periksa.
Tanpa kau tahu aku siapa.

Yes aku nampak mcm loser. But hello, I can walk to anywhere alone n even eat alone with no company. and then kau assumed ak terlalu bergantung semata sbb aku suruh Ash bayar duit dkt cashier? Simply? Do you think that I asked so bcs I couldn't do and in need of him? instead sbnrnya sja je bila ak mntak tu adalah tgh dtg ak punya clingy.  I am actually (admit) tht a little bit clingy to those I (thought) I am close to. Ak boleh buat, tapi aku mintak dia tolong. apa payah sgt smpai perlu keluar statement tu (yg ckp ak terlalu bergantung) over some requests "tlg amikkan straw utk ak", "tlg amikkan air aku etc.
Kau boleh kata aku mengada-ngada. Bila aku betul tengah mengada, and oftentimes ada je bila tgh ongoing call dgn Ash and dia ckp ak mengada, ak belum pernah marah lagi sbb tahu apa yg disebutkan tu betul tengah buat. well I am girl. lol.

Tapi nak cakap terlalu bergantung pada sorg manusia yang ada experience jln kaki balik part time every day pukul 3pg, jalan kaki sorg smpai sesat dkt lapang sasar UUM tu, I am indeed offended.

_

Aku buang terus number mamat ni. Memandangkan at the first place dia pun tak pernah save phone number aku. nampak sgt tak anggap aku kawan dia. Melainkan kawan atas kawan.

Ash pun anggap aku terlalu bergantung. Ingat aku tak tawar hati dengan Ash? Taktahu kat mana yang terlalu bergantungnya. Ash pun mengikut je statement rakan sebilik tersayang, macamlah baru kenal aku sehari dua; macam baru kenal semalam.

Aku chill je skrg. Ada orang dtg whatsapp msa nak gunapakai aku dan kemahiran aku. Still dare to call me that way. My ego is yet I set a little too high.

I learnt a lot. Dari perasaan seronok berkawan plus rasa bertuah kenal yang (perhaps) up to 80% skrg kurang separuh agaknya. atau mungkin kurg lg. Tak berdendam. Cuma ak jadi sedar dirilah. Tak sama tinggi rupanya ak berdiri dengan orang yang rasa dia begitu berdikari ni.

Chill je. ak nak kawan lama dgn Ash sbb dh lama kenal.
Tapi kalau betul dia tak percaya aku, lama-lama takdir pun akan kekalkan aku dengan org yg ikhlas berkawan sahaja.

p.s. Sebab kau hutangkan aku duit ke? Sebabtu aku terlalu bergantung? hmm. Ya, aku tahu nak bayar. Kalau disebabkan hutang kau boleh terus terang. Jangan label aku dgn benda yang aku taknak jd. Kalau tak ak tak tnjuk betapa boleh seorang dirinya aku.

No comments: