Thursday, September 5, 2013

All Out Confession - Throwback 2012

Assalamualaikum. Selamat malam kalian.

Alhamdulillah, setelah 3 hari tak online sbb unifi rumah kena potong..
akhirnya aku berpeluang untuk berblogging lagi. *yeayy*

Hepi rasa hati tgk post view yang tinggi. even tak sampai ribu-ribu view gaya retis tuhh...
tapi dah teramat sangat gembira dan berbangga. Aku rasa nk teruskan usaha buat nota dalam blog.
sebab aku suka and disebabkn ade viewer juge. In shaa Allah, berkat perkongsian ilmu ini, aku harap makin kuatlah ingatan aku tntg apa yang aku dah belajar. Kannn ~~~
Aku rasa, aku bleh leka dengan blog dan study cara ini.
Get busy, so hati pon tak terganggu nanti. Well, entah kenapa couple of days ne aku makin sensitif bila teringatkan dia. aku rasa die rileks je. hmmm....

btw, ini flashback nukilan aku tentang zaman lower 6 aku di SMKA Maahad Hamidiah.
Ditaip dlm evernote.com aku pada 13 November 2012.
saje jee nak tayang kat sini, demi kehendak sendiri. Boleh abaikan je. silakan :)
nak baca boleh. jangan komen-komen tawww. sebab gaya bahasa memang hancus lah kann. ahahah.

# sangat jeless dgn Abe; kucing kesayangan akuh yg aman damai je membongkang kat tepi neh.
aku pulak baru terhegeh-hegeh nak menaip untuk PBS Arab. Ikutkan hati taknak buad jeh taw. Malas. ahahah.. tapi sebab ramai yang dah submit PBS mereka, malu lah pulak kalau aku ikutkan ajee kemalasan aku neh. Hmmm.. paham ke aku, tulisan klasik abah aku neh? Alahaii....
*Bismillahirrahmanirrahim* Semoga dipermudahkan urusanku u.u"



Tmptku bukan di situ,
Nmun utk menolak ak xmmpu,

Ini bukan soal hatiku,

Ku terima krn ayh dn ibu

Saatku melangkah,
Aku menapak dgn lemah,

Tanpa rasa ghairah,

Menyambung pengajian di ting. 6 bwh,
Sekali lg di Maahad Hamidiah,
Dlm diam kupendam keluh-kesah


Aku keseorangan,
Ketika berjalan aku sendirian

Ketika mknku tidak berteman,

Kulalui hariku yang serba kesepian,
Dgn segenap usaha kutempuh kejanggalan,


Hari pertama aku di situ,
Hanya kukenal rakan di belakang dan di sebelahku,

Yang lain masih membisu,

Dan aku terdiam kaku,

Suatu pertemuan,
Yang menjadi permulaan,

Apakah kebetulan atau ketentuan?


Saat kita saling tak mengenali,
Ada rasa yang berbisik dlm hati,

Tntg lelaki ini,

Yang pertamanya kutemui,

Senyumannya memikat,
Guraunya bertempat,

Bicaranya berhemat,

Walau sekadar bertukar pendapat,

Pertemuan aku dan dia hanya terhenti di situ,
Seolah mencalit warna pd hari kelamku,

Tinggallah aku setelah dia berlalu,

Andai dikenang psti terukir senyumku,

Siapa namanya?
Apa gerangan orangnya?

Perasaan aneh apakah yang mengusik jiwa?

Sedangkan baru sekali berbicara bersama,

Perasaan itu aku abaikan,
Bagai angin lalu kulepaskan,

Aku tak ltkkn hrpn,

Bimbang akn bertepuk sblh tgn,
Lalu ku putuskn utk jalinkn persahabatan.


Pantaskah aku berteman dgnnya??
Kita bukanlah dlm kelas yang serupa.

Teringatkah engkau akanku sekira kita bersua?

Atau pertemuan itu ibaratnya tak pernah tercipta?

Monologku berlanjutan,
Dlm benakku berlegar segala mcm persoalan,

Tanpaku sedar Tuhan memberi jwpn.


Kusangka akn menyendiri xberkesudahan,
Rupanya aku silap membuat percaturan,

Bukanlah selamanya sendirian tak berteman,

Masa adlh keperluan,
untuk aku sesuaikn diri dgn persekitaran.


Seni dan lukisan adlh hidupku jiwaku,
Muncul seni maka aku tak sepi,

Dgn seni aku tak mati, 

Lukisan jadikan aku ketagihan, 
Biar mereka tahu aku dan seni tak dpt dipisahkn,


Saat aku ambil keputusan,
Dinding kosong itu kucorakkan,

Maka tercorak jugalah sebuah kehidupan,

Dgn kisah yang tak dijangkakan.

And here, my story begin

Aku tersenyum,

Sekali lg kita bersua
Terjadi lg sesi bertukar bicara

Dlm diam kukorek rahsia

Aku dgr segala cerita
Demi mengenal hati, budi dan jiwa.


Kita semakin rapat,
Buat aku melupakan tekad

Kite bersama utk satu amanat,


Saat itu apabila rasa mula bercambah
Harapanku kian bertambah

Berkalungkan rindu yang membuah


Dlm diam
Aku pendam

Tiada dendam

Tanpa kau hariku kelam