Friday, April 27, 2012

CAMPUR+campur


Assalamualaikum dan salam satu Malaysia


[gambarhiasan] edited by HUDA :)

InsyaAllah, entri ini kalau ikut plan-nya nak ceritakan almost everything yang berlaku, yang terjadi atau apa yang aku rasa sepanjang bulan April 2012. *menikmatiNesvita

pertama-tamanya.. tentu sekali aku bersyukur kerana secara overall-nya, aku masih lagi seorang Islam yang sihat tubuh badannya dan mentalnya pun okay. Alhamdulillah, dalam turun naik graf hidup aku sepanjang bulan ini... kecenderungan aku untuk menjadi Si Penuntut (modul Budaya Kerja PLKN) masih tebal; baik dalam hal keagamaan / spiritual or dalam hal lain.

[habesmukaddimah]
malam tadi aku tak makan. Sejujurnya sebab aku merajuk. aku rasa aku tak merajuk tapi umi kata, aku merajuk. err~ merajuk dengan siapa? huhu.. dengan abah sebenarnya.
Ne nak cerita. Petang tadi, aku ada beli handbag baru. (handbag pertama aku sebenarnya). time dah sampai kat umah.. ingat nak tayang depan abah. Bile orang cite pasal beli bag neh, abah sentuh pasal ragut pulakk dah. abah kata lebih baik tak payah beli.. kes ragut banyak sekarang dekat Putarajaya. Risiko tinggi woo. Abah kata lagi abah suka style aku kuar gi mana-mana pegang purse and handphone dengan bare hand shj.
urgh! tiba-tiba aku rasa terusik dgn kata-kata + nasehat abah tuu. mati mood tak pasal-pasal. handbag dah ada dlam bilik, tak jadi nak tayang T.T Abah tak rasa pape sbb memang dlm kes ne aku yang over-auto response. Sebelum Isya' abah datang jumpa aku, puji-puji bag aku and pujuk aku. act, kata abah.. beliau taktahu pun yang aku dah siap cash and carry bag tuu bawa balik. haila.. aku yang masehmahu jual mahal meneruskan agenda merajuk aku dan akhirnya teritidur. entah apa-apa punye tabiat. Tengah mlm terjaga pastu ngadap komputer ne, dah pukul 3 pg xtidur lagi. dah mcm kelawar pulakkk . hodoh betoi.

*nestumakutakkembang :(
cakap pasal beli bag, maksudnya gaji aku dah masuk. (Terimakaseh Kak Ain, Tikah and Inayah kerana teman saya shoping dekat D8) Alhamdulillah untuk rezeki ini. tung-tang, kebabom sana sini dekat tabika tuh untuk sebulan dan satu minggu, akhirnya aku peroleh juge habuannya. tak lumayan (tak macam gaji Hanan. TETTT) tapi banyak dan berbaloi dahh bg aku. Aku bekerja memang tersngatlah penat. Yelah ann, sape takpenat kerja 9 jam sehari. Kerja ngan budak-budak sebenarnya lagi haru. Nasib baiklah tak stress melampau sbb budak-budak bukan tahu apa pun, tambah pulak diorang ni ahli syurga. sebab apa ahli syurga? sebab still belum matang. (kalau aku mati, dosa kompem melambak. tapi kalau diorang, sikit pun takde taw.) dalam sebulan dan satu minggu ne banyak benda aku lalui dekat tabika yang tak berapa nak besar tuh; dengan suasananya yang serba baru bagi aku dan perangai cikgu dan mak ayah yang bermacam ragam.hahh, yang ini stress! Aku tak pernah dapat cerita secara full version apa bentuk kesulitan yang aku hadapi ann? melainkan satu entry sebelum neh pasal BELIAU . takde masa dow. bila dah ada masa, tak ada idea lah pulakk.
[notakaki] I got a new spectacles. like it!

*cess!oatrupenyehbukannestum


Antara cabaran dan dugaan terbesar pada bulan ini adalah perihal adik perempuan aku yang sakit.
awal bulan empat sebelum neh abah aku dapat detect yang adik aku macam sukar nak bergerak ke sana sini. bila jalan tuh macam terlampau SLOW and steady jeh.
setelah disoal ssiasat oleh abah.. rupe-rupenye selama ne adik aku sakit kaki tapi dia sembunyikan. If I am not mistaken, maybe sbb dia kena mucsle shock lahh kot pi ikut merentas desa sekolah dia yang superb jauh. dia mana pernah join mende alah tu sebelum ni. So abah pun bawak lah gi berurut bagai. sebab risau kesan dia ne berpanjangan. nampak melarat betul. adik aku yang sorang ne memang kurang aktif sket. satu malam tuhh tiba-tiba didapati adik aku sakit dada. Bila check blood pressure. Mak aih! tinggi kemain lagi. takkan effect sbb berurut kott? Malam tu gak abah bawak gi hospital Serdang untuk kes emergency and buat full check-up. jantung okey. Tup-tup, buah pinggang lak macam something.Hadoiyai. risau abah and umi. Pasal kidney neh dah masok due ke tige minggu tak settle lagi. Doktor takdapat detect apa nama penyakitnya. untuk confirmation, kena buat autopsi . abah mintak untuk tangguh dulu and nak fikir panjang-panjang  tentang risiko rawatan tuh and istikharah. Yang aku tahu. kidney adik aku tuh macam ada leakage. Protein yang masuk semua keluar balek. memang parah lew camtu. terpaksa berpantang pulak. 
Pagi tadi pulak, adek aku yang sama. Perut masuk angin. gastrik lahh gitu. sebelum tidur tadi, mawnyeh setiap lima ke sepuluh gi toilet. kesian aku tengok. Aku doakan supaya Allah mudahkan urusan kesihatan dia ne untuk dia. Perkenankan doa abah and umi yang risaukan dia.
"Cepat-cepatlah sembuh Syahida! Kak Eizah selalu doakan yang terbaik; 
sejahtera luar dalam dan dunia akhirat"

LAPAR.. argh!! >..<  babai. morning. wassalam!


No comments: