Monday, January 23, 2012

Kalau dalam hati die ada taman, dalam hati aku ada hutan simpan Undan :c

Assalamualaikum wbt. dan Salam satu Malaysia


sesungguhnye aku masih tak sempurna mencintaiMu *rasakeinsafan*

Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup

Cukup cintai dari kejauhan
kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkan dari ujian
kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan
kerana mungkin membawa kelalaian hati-hati yang terjaga
Cukup cintai dengan kesederhanaan
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan
menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan

Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??
".. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
(Al Baqarah : 216 )
Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya
"Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."
(Umar Bin Khattab ra)

~ If you really love her, you won’t touch her.
Not even the slightest bit.
You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way..


kawan PLKN (HIDAYAH HAFIZAH) aku tag kat kat FB. serious intipati sajak ne menusuk terus dalam hati ak
masa aku baca; even each line is true. Seperti sesuatu yang dah lama nak cakap
tapi tak reti nak cakap camne. emh, fahamke? ayat aku bukan betoi sgt subuh ni.


In addition, satu lagi method yang ngam-ngam dengan keadaan aku sekarang adalah lagu 'Hanya Tuhan Yang Tahu' by UNIC. Hidayah Hafizah gak lah yang mula2 sumbat aku dgn lagu tu.

1 comment:

Hidayah Hafizah said...

hahahaha...terer kn aq nie..hahaha..*poyo skit hehe..