Saturday, July 9, 2011

9 July 2011


Youtube tentang 'BERSIH 2.0'


aku bukannye nak nyemak2 memperkatakan tentang hal politik
di negara tercinta ini sebab aku pun tak punya banyak pengetahuan dan ilmu
yang cukup. tapi, sebagai salah seorang rakyat Malaysia, aku tak dapat lari dari menjadi pemerhati apa yang terjadi sekarang ni; isu Bersih 2.0.

dah macam2 laporan bergambar dan bertulis aku usya dalam surat khabar.
ngeri jugak tengok.. Entahlah. Tapi yang pasti aku tak suka.

Berkenaan dengan link di atas... aku rasa macam
"maluuu gile. Malaysia masuk berita luar tapi bukan berkenaan sesuatu yang
membanggakan malahan tentang protes dan kekejaman polis."
aigooo~

berpeganglah pada Al-Quran dan Sunnah..
kita semua pasti akan aman.
bila dah jadi gini,
bukankah ianya satu petanda bahawa
sistem muamalat Islam seperti yang ditunjukkan oleh Rasulullah saw. tidak diamalkan sebaiknya di Malaysia?
Wallahu'alam. Allah jua yang lebih tahu.

entri ini diolah setelah mengintai blog brader solihin.

No comments: