Thursday, August 4, 2016

Siri Sintok : Semester Empat 2016

Bismillah.
Assalamualaikum wbt.

Lama dah bercita-cita nak menaip entri dan berkongsi itu ini (sikit) tentang pengalaman di Universiti Utara Malaysia sepanjang semester kedua sesi A152 . Akhirnya, berjaya jugak nak memulakannya.

Banyak. Banyak gila yang terjadi dan sebenarnya banyak yang nak dicerita.
Kita tengoklah macam mana. harap "siri sintok" dapat disempurnakan kepada beberapa entri.

Np Remix Alan Walker & Sia - Faded; Cheap Thrills

Sekarang tengah cuti sem, kann.
Bila recall balik sem lepas yang dah berlalu, mulalah rasa macam "eh, tak sangka sem tu dah berlalu."
Sebabnya, masa nak mengharung sem lepastu... bukan main lagi dia punya onak ranjau dia. Turun naik kehidupan masatu rasa macam dramatik dan drastik sangat. kalau happy, happy sungguh. Bila tengah retak dan rabak tu, bukan main lagi. Sampai membawa kepada nak acacah bunuh diri kateorang. A kind of thug life, yiu can say so.

Sem lepas dimulakan dengan cerita MSK intake febuari dan diakhiri dengan kisah perjalanan balik dari Stesen Bas Changlun ke Terminal Bas Selatan. Di tengah-tengah tu, adalah cerita pasal MAET2016 dan macam-macam lagi yang dilalui tiap-tiap hari. Secara umumnya, personally bagi aku semua yang dilalui memang manis je kalau diingat balik. Almaklumlah dah berlalu dan jadi sebahagian pengalaman, maka mengundang senyum jugak kadang-kadang. Tapi ada jugak dugaan yang kesannya terasa lagi sampai saat ini pun. Semoga segalanya bertambah baiklah untuk semester akan datang.

Kenapa nak buat entri?
Entah. Aku saja nak luahkan - penghargaan, permohonan maaf, hal yang tak dapat diucap secara bersemuka, and ada lah lagi. Walaupun tahu, tak ada yang membaca pun blog aku ni. I just feel to post them here. This is my site; my talks and thoughts anyway. Aku nak cerita, pengalaman apa yang buat aku sakit sangat sepanjang dekat sana semester lepas, hamba Allah yang mana yang aku sayang sangat macam takboleh lepas and such. Mende cenggitulah. Dah lama teringin nak berceritanya. Qadha' balik segala yang aku rasa masa tiap peristiwa jadi, yang aku terpaksa simpan dan tak dapat nak lepaskan pada sesiapa.

end.
see you when I feel to see you.




No comments: