Wednesday, March 27, 2013

Setiap yang Bernyawa, Pasti Merasai Mati



:: al- fatihah ::

This ayah brings a lot of comfort to those troubled hearts, we will return to Allah Subhanahu wa ta'ala.. To the one we love the most  

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Dalam entry ini, aku pohon kepada sesiapa jua yang membaca...
sama-sama lah kita sedekahkan al-fatihah buat ibu kepada sahabat aku Nurul Nadiah Bt Muhammad Halim yang telah kembali ke rahmatullah semalam. Sama-sama lah jugak kita doakan semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat dan kasih NYA serta arwah ditempatkan di tempat yang mulia di sisi NYA bersama mereka yang beriman. Aaamiin. In shaa Allah. 

Buat sahabat aku, Nadiah. Mohon anda bersabar dan kuat semangat. Aku pernah merasa kehilangan. walaupun aku masih punya ibu sebagai tunjang kekuatan, pokoknya kehilangan itu memang  menyakitkan. Sabar Nadiah, ini ujian Allah dan kau tentu boleh menghadapinya dengan cekal, penuh kesabaran dan ketaqwaan. Sebabnya, Allah dah berjanji, takkan DIA menguji hambaNYA kecuali mengikut  kemampuan hambaNYA itu sendiri. Jadilah kuat demi ayah dan adik-adik yang masih kecil. In shaa Allah Nadiah, kalau kau perlukan aku dan kawan-kawan yang lain, kami pula akan sentiasa berda di sisi, depan dan belakang kau; mendoakan dan menyokong kau.

"Sometimes Allah takes everything away from us so we can learn the value of stay strong"





Nadiah, stay strong. Takpe menangis.. tapi menangis jangan sampai menjatuhkan. Takpe beremosi, tapi jangan sampai emosi memakan diri. Takpe melayan rindu. Tapi salurkan rindu kepada arwah dalam sujud dan doamu. Kau masih ada ayah dan adik-adik serta seluruh kerabat yang lain untuk menguatkan kau dan kau juga perlu kuat demi mereka. Kau ada aku dan mereka; sahabat-sahabat yang akan sentiasa bersama membantu kau. Dan yang paling penting kau ada Allah dan Rasulullah, sumber segala kekuatan. Kau pasti akan kuat dengan sabar dan solat. melalui kecintaan dan kerinduan terhadap NYA, kau pasti akan beroleh kekuatan dan ketenangan. 

salam takziah - AKU&keluarga

No comments: