Tuesday, February 12, 2013

February: #030213

Assalamualaikum & Selamat Pagi
(Alhamdulillah masih diberi kesempatan utk hidup ats mukebumiNYA ini)

Sebelum aku jadi hilang ingatan, dan sementara tgh berkesampatan....
Aku nak cerita tentang apa yang terjadi pada 030213 dan 040213

Pada 3 Feb dilangsungkan pusingan kalah mati KDI yakni pusingan suku akhir, dan separuh akhir.
Remember when I said before, we won the fifth round tapi markah kitorang tak melayakkan kitorang masuk dalam senarai the top eight. But the guys did (team Pra U - B)

Time tuuu... seryes cakap ah, soal kecewa tak dpt pusingan kalah mati neh siked pon xde dlm diri aku.
Aku cuma rasa bersyukur sangat dpt masuk debat and dapat belajar banyak perkara sepanjang bersidang dan sepanjang bersama dengan team akuh (: Aku puas hati sebab soal menjaga nama dan maruah MPPU tuu dah terlaksana. we won three out of five games. sleck sbb yg mula-mula tu jeh 'kalah tanpa bertanding'.
I did improve cara pendefinisian dan penghujahan aku as the first speaker. superb thanks kepada semua yang membantu - judges, usher (k tak reti eja!) Najwa, Wani, Syida, Azizul Hakim, Razan dan semua lahhh yang tak semena-mena join bg semangat atw tolong aku time aku memang tgh tahap idea-less gaban.
Jazakallahufikum. Hanya Allah yg dpt balas jasa baek antum *winkwink*

In addition, as part of the MPPU, aku rasa sangat relieved dan bangga sebab one of us (team Pra U) berjaya melayakkan diri utk pusingan kalah mati. which means, perjuangan perlu diteruskan. All the best u guys! Aku sangat bangga sebenarnye. Heeee

#np Cinta Pertama - Far East (sangat sukaaa lagu ne since aku dengar Afiq nyanyi mlm tuu. hoho. sbb time tuu first time denga lagu neh.) *k iklanjap*

Tapi tapi tapi... there's one problem. Team budak putre ne sebenarnye tak cukup keanggotaannye. Aku dimaklumkan yg Aqem tak sihat time tuu.. so memang kerusi sepaker kedua kosong.
kitorang dah tahu dari malam sebelum tuu lagi. That's why time persidangan kelima, Aten Dila yang isi kekosongan kerusi tuu secara sementara dan bidan terjun. *thanksAtenDila*

Malam sebelomnye tuuu, related to the issue kekosongan kerusi bagai neh...
aku dgn Najwa dan yg lain dah pakat actually, ktorang yakin yg hanya one group je akan msok round seterusnya. so we've make an early dicision, kalau team puteri mara, kita akn stay dengan speakerx2 neh. But if team putera yang mara, Najwa need to be with them utk isi kekosongan kerusi tuu.

dan itulahh yang terjadi keesokannya lepas dapat tahu team putera yang mara pusingan kalah mati.
Najwa diserap masuk sebagai speaker ketiga memandangkan dia sangat berkebolehan dan nmpk sgt berotensi utk meranapkan hujah-hujah pihak lawan, walaupun Nazrul sbnrnye third speaker jugakkk. walawehhh XD *terbayangNazdgnNajwapulakk*

[fastforwardmodeON]

and berita gembira yang aku nak share adalah, they made it to the final! *yeayyy* diorang yang membawa nama MPPU ini, dan sebagai the only team dgn keahlian campur lelaki perempuan... they made it to the final and akan against team Bukhari (putera form 2). *alhamdulillah*
ktorang satu batch sgt happy sebenarnya dan trust me, we will always pray the best for you guys. sbbkan team ne berjaya masok final lah, maka third of february terpaksa direkodkan sebagai salah satu hari bersejarah aku dalam bulan Feb ne.

the end
bye.
nak gi breakfast dulu!
Adios
love you!!!!

No comments: