Saturday, February 9, 2013

February : #010213

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamu'alaikum wbt
Happy Chinese New Year fellas! 


Dah lama aku tidak menghapdet belog ini.
tak pasal-pasal jadi berhabuk belog. hohoho
BTW, what to talk about actually... 
emh, seriously memang takde draft bagai.

Err~ perasan tak, ayat pon dah semacam tunggang-langgang je?
ceit. *memalukan*

Lets talk about February and me.

"Permulaan utk bulan Febuari yang terlebih dramatik kadang-kdg merisaukn jugaks. Hohoho*gelak kave* Semoga manis yg dirasa bkn manis terlebih gula yg bhya. Semoga pahit yg menimpa adlh phit ubat yg mendidik jiwa." 
- AKU

Macam-macam jugak yang terjadi even bulan kedua ini baru je di minggu pertama.

Tentang kehidupan aku di asrama, sememangnya tersangatlah memenatkan. Mungkin sebab seminggu ni aku (dan seluruh warga asrama jugee) sibuk menguruskan dorm sampai tengah malam dek menyambut kedatangan warga SMP Surabaya kott. sekaligus menjadikan classmate aku terbiasa dgn scene aku tidur dalam kelas. Apa boleh buat... aku bukannya sengaja nak menidurkan diri time P&P, tapi mengantuk yang datang, pehhhhh ~ hanya Allah yang tahu dugaannya. ngehngehngeh XD

Cakap pasal kelas bagai dan memandangkan aku dah terselalu tidur dalam kelas segala, memang taklahh aku nak fokus. Bnyk tak bnyk jugaklah yang aku dah tinggal. hmph.. Anyway, aku memang sangat berharap aku mampu kave tajukx2 yang aku dah missed. almaklumlah.... ujian formatif cuma hujung bulan ni jeh. Trial pulak bulan April dan yang lebihh mencuakkan lagi, STPM sem 2 bulan May!!!! tak lama je lagi doe. haila ~ Sila doakan kesejahteraan aku untuk menduduki segala jenis ujian duniawi ini yee! "Rabbi yassir wa laa tu'assir"  PBS aku, syariah ade lah gak nampak batang hidungnye. hohoho. progress yang agak slow *hampeh* tapi lagi teruk Pengajian Am sebab hape pon tak settle lagi. Tajuk semata-mata. Papa Syaha kalau dengar nih, mawnye beliau bantai aku. Ceit!

010213

First of all, MARDHIYAH BT MOHD KHUSAIRI.. I am very sorry dear. waktu kau datang Maahad clash dengan waktu aku outing. I didn't bring my phone and Aman pulakk takde nombor kau, that's why aku tak dpt nk contact and maklumkn pd kau yang aku takde dkt sekolah petang tuh. Seriously I'm guilty, blame me. huhuhu ~ tapi yang pelikajaibnya, time dekat Metro Plaza tuh, even ketentuan tak menemukan aku dengan kau Madi, but I met your mom and sis. A bit shock at first and risau jugak sebenarnyeh. Mana lah taw kot cikgu Midah nak hangguk aku sebab bole outing pulak time anak beliau dtg sekolah utk jumpa aku. Alhamdulillah sgt mende tu tak jadi. Still, aku mmg dah tabur ayt bungex2 time tegur cikgu Midah sbb memang rasa bersalah dgn anknye. Again, sorry. err.. and thanks cikgu Midah, sbb belanja saya bun tuu. ^^

Harituh outing ke pekan Kajang sbb nak pi Cziplee untuk beli barangx2 board MPPU (sbb budakx2 ne dok ngate board tu tak kena lahh hape laaa) BTW, Thanks abah sebab hntr kami outing dan hantar kami ke asrama semulee. jimat duet tambang masing-masing. Suppose petang tuu ada Kejohanan Debat Intrasekolah rupanya. Aku, takkan aku nak burn outing aku pulakkk kan. dah ler kemain susah nk dptkn kebenaran outing bagai. mmg taklah nk ke KDI instead of outing dgn member. Ingatkn budak yg handle mende ne da further kan group debat kitorang ke hari Sabtu... huhuhu ~ kan dah... tak pasal-pasal jadi buah mulut and rekod buruk yang, bahawasnya team debat Pra U telah kalah dgn batch adik tingkatan 2. mane nk letak mukee wokk. n cop, it's not kalah dgn dorg sebenarnye, tapi telah klh tanpa bertanding. sebab selain aku, debaters lain like Najwa Huda dan Norizuani Nazira, depa pon gi outing gak petang tuu. 

The main event of this day was... 
Najwa's Missing In Action.

1.2.13 - Alhamdulillah Allah for such a great day. Full of emotion and joy. Beauty to remember. 

Pada hari ini, kenangan tercipta atas ketentuanNYA. (:

cc Bintun Mohd ShahidinAin ArsyadMak JEmahNur Razan Izzati 
-AKU

Sebaik saje aku balekk dr outing dlm pukul 5 something dan sementara bersiap untuk makan malam asrama untuk sambut besday warga asrama yang lahir pada Jan, Feb and March.... aku dikhabarkn tentang Najwa Huda yang dikatakan tak dijumpai abang and kakak ipar dia time dorg nk hangkut dia pi outing. pelik pulakk aku. sebab dia memang dah konpem nak jumpe sangat si Azam tuh. How can she didn't met him??? and out of sudden, kate Razan pulak.... Najwa ade inform yg dia akan ke kelas utk contact abgnye melalui mukebuku segala. I was like, "lahai, dia pi kelas kah? brader dia jumpe dia tak? dia dkt kelas tuh, taw tak yg brader dy dok cari dia kat sini???? n blax3 ~" dah nak Maghrib time tuh. Bukan takat aku je yang terisaukan Najwa. Ain Pika pon sama and the same goes to her dorm mates yakni Aqilah and Rasyidah Liyana. Kata dorg, lps abag n kakak ipar dia cari dia dkt sekolah, dorg blah without meeting her. Makin kalut hati ktorang. mana taknyeh... kata abang die tak jumpe die which means, die tak outing lahh kan. Tapi dkt asrama pon, mmg tak nmpk batang hidung langsung since kitorg balek lg.

By maghrib, G6 memang dah risau gaban and ambil keputusan untuk cari Najwa Huda dekat kelas Hisyam. Bermaghrib di BP je kott malam tuh. hohoho.. before gerak g kelas, perkara neh dah di-informed pada Hajar sbb dia exco. so papehal, temporarily, harap dia dapat back up lahh kitorang.  meanwhile, time ne dah  ramai gak form 6 puteri yang tahu psl neh. kitorg dok bangkitkn persoalan, spe yg last sekali nmpk najwa, but the answer sgt tak membantu sbb the last one yang nmpk die adlh ktorg (G6) before outing tuh. :-\
Sampai-sampai kelas je... Najwanye takde pon. Dekat IBK pon takde dan di mini library juge kosong.
And damn, this is weird n no joke. "mana lahh najwa neh -,-" Program mkn malam dah in progress time tuh, tapi demi Najwa, dgn slumber land nyeh ktorg dok berlegar-legar di kaki lima sekolah nk cari dia, pikir dia ke mana, pikir cmne nk konpemkan whether Najwa ne dgn abg die ataw pon tak n yadax3.....

Perasaan risau ktorang, Allah je yang lebih mengetahui tntgnye. Sampai nk bergaduh aku dengan Razan dek tekanan, (kononnye) time cari Najwa. Ktorg taktaw status Najwa ne dekat mane sbnrnye. the only way is to contact Najwa. Kalau die dah smpi rmh, suppose dia on handphone dia right? tapi bile ktorg call, tepon dy tutup. Nak konpemkan camner lagi???? ktorg ne masingx2 takde nombor najwa yg lain memandangkn najwa mmg contact kitorg gune phone numb dy satu-satunye. bermulalah pulakk misi nak mendapatkn nombor atau option laen untuk contact Najwa. Wani dok geledah inbox broadband dy utk cari nombor abang Najwa, Laili dah plan nak usya mklumat diri najwa dalam file ahli MPPU thumb drive dy and ktorg pon dah roger miera zukey, kott laa nk pecah msok bilik yg ade rekod disiplin murid bagai semata-mata nk cari nombor flesh blood Najwa. kemain, bukan. 

Lastx2... nombor bapa Najwa Huda berjaya diperoleh daripada TM Izzuddin dan berkat pertolongan daripada Rasyidah Liyana. (trimasx100) Time nehh memang hampir satu batch fom 6 puteri da kepoh pasal Najwa's MIA neh. program pon dah nak start time tu. sementara budak-budak puteri asrama berpusu-pusu bergerak ke dewan, aku, Ain KZ, Razan dan Ain Pika pulakkk melawan arus utk bergerak ke kantin. jyeahhh.... krn kami nak membuat panggilan live dgn abh najwa. Saat ini pon, even to make this one call, berdebat jugak kitorangx2 dengan kemungkinanx2 yang dijangka bakal berlaku dan sebagainye. Hujan yang tibe-tibe turun dgn lebatnye, sungguhlahhh buad keadaan jadi lebih dramatik. *taktipu*
Bila call, ain pika bgtaw laa yg dy ne kawan najwa n dy kte, dy nk bercakap dgn najwa.
Sekali abah dy jwb, 'najwa dekat sekolah, dy tak balek cuti minggu ne' pehhhhh... bulu roma masingx2 yang dengar statement abah dy secara live, automatik gak tros tegak berdiri. meremang beb. Risau memang dah tahap petala ketujuh dah. dan krn merasakn kehilangan najwa (kononnya) mlm tu berhak diketahui oleh abh dy, maka ain pika directly bgtaw yg najwa takde pong. Sudahnye, abah dy pulakkk terkejot. 
conversation tu terhenti jap sbb abah dy nk call abg dy utk konpem kann psl najwa neh.
dgn jantung yang bersukan, debaran akhirnye hilang setelah abh dy call n ckp dekat kitorang yg Najwa ade dgn abg dy. Time tu jugakkk abh dy soh abg dy hntr dy balek ostel. 

kitorg gerak ke dewan lps tuhh. sbb dewan dh penuh, maka kitorg mkn luar jep. majlis pon dah start, maka kitorg involve sekadarnye saje. tak lame pastuh.... najwa muncul dalam keadaan gelabahnye kate warden call abh dy n dy nk jumpe warden. mak aihhh.. pelik pulakk kitorang. maybe abah dy misunderstanding dlm conversation sebelom neh. Then kitorg jumpe abg dy, explain n mintak maaf segala bagai. hohoho.. kesian ~ najwa time tuh baru nak dinner dgn abg n kakak ipar dy. makanan bru sampai beb! tp x pasal-pasal kena balek ostel timex2 tu jugak. huhuhu... nk taw ending di pihak Najwa, in detail tanya dia lah. aku dah penat menaip. 

Konklusinya, tak pasal-pasal malam tuh jadi malam yang sangat bersejarah utk kitorang semua. khususnya G6 dan Najwa Huda sendiri. *winkwink*

THE END

tunggulah pasne aku taip entry untuk 020213, 030213 and 040213 pulakkkk. Yang terbaca entry ini dan jemu membacanye, I am very sorry. Aku enjoy menaip so, tak dpt nk tlg laaa kalau korang bosan membaca. u.u








No comments: