Saturday, July 16, 2011

KOT :: MARIKH 2011



entri yang sangat panjang bebeh. I bet u ol mesti confuse.
ini entri or karangan BM? believe me. aku pon confuse gk cm korang2.

pic2 ni di-kopi O setelah menjelajah ke blog AEN dan MANAL.
itulah yg terjadik bile xde camera sendiri. terpaksa kopi2 dari org jeh. *rinduLUMIX!


sempat lg aku menyebok di situ. cam ke, aku yg mana satu?



sgt lah berbangga dgn perbarisan dan banner BURNING MARS kt belakang tuh.
tak sia2 semua org bekerja keras utk perbarisan kalini. Congrate everyone.


semua orang sangat happy. (betul ker andaian aku? ) macam juara keseluruhan
jeh. Padahal dapat no. 3. hahah. I'm still so proud of it. berbaloi memekik-mekik bg sokongn ktmereka2.



pic aku yang paling disaster. huhu, mmg alien habes kott.




serba merah membara. Cheno punye pose mmg takleh lwn. terbaekk lah



kesemua peserta perbarisan rumah Marikh. HEBBAT beb! mempertahankan 6 tahun juara perbarisan KOT. *bangge.


Assalamualaikum semua dan apa khabar? Wishing ol of in the pink of health! Sekarang ni dah pukul 2: 23 pg (usya jam baru :) aku tgh menaip sambel menjeling-jeling citer City Hunter. Omo~ Lee MinHo hensem sungguh ! :D

Aku buat entri ni siap2 dlm word sebelum dipastakan ke dlm blog ini.

Sbb, aku ponn tak sure bile aku dpt berbeloging. That’s y la bebeh.

Meh sini, meh. Nk story psl the whole day; 17th July 2011.

Bangon pg harini mmg la lmbt sbb semalamnyeh tuu aku tido lewat, tolong umi touch-up presentation beliau sebelum beliau ke SAS Putrajaya harini. Naseb baek lahh segala preparation dah dibuat mlm2 lagi.. fuhh~ SELAMAT.

Sampai sekolah, perhimpunan bagai… aku dan Capa’ bergerak ke Kamar Syifa’. Sbb kedua-dua kitorg maseh lacking dlm memberi sumbangan utk rumah sukan, maka aku dan dia amek keputusan utk meng-iron-kan baju2 pelajar puteri utk perbarisan nanti. Not bad doe bebaju yg dijahit pelbagai rupa oleh junior2 marikh. I loike the api!

N then, aku g jalan2 pulak. Usya khemah rumah sukan.. aku tgk khemah rumah sukan lain meriah yg amat. Timbul kebimbangan dlm hati. Tmbh2 lk, setelah diusya.. khemah marikh quite colourful. Takleh tipu laaa, I am a bit kecewa on that time. Rase mcm nk tlg je kaler2 n design siket2 (walaupon dah terlewat). But that isn’t my part. Tak manis pulak r

asanyeh. Banner aku dah design sampai dua. Kang orang kata aku GK pulakkk.

Masa pelajar2 acara puteri dh start, seperti kebiasaan lah. Aku antara org yg tak lokek melalak dn menyumbang suara sebagai tanda sokongan. *perasansendiri. Aku lega dpt tahu yg tahun ni sume org duduk ikot rumah sukan dgn expectation bahawa bila bersorak msti gempak n unite giler. But expectation hanya tinggal expectation. Tahun ni sokongan agk hambar . tak segamat tahun lps. But well, takpelahh. Takkan nk paksa org laen melalak mcm aku ko

tt.

[first time tgk City Hunter. Not bad lah *eksaited. Dah pukul 3!]

Bla3~ segalanya berjalan dgn lancar.

Leka2 bersorak dekat padang. Taw2 je Aen dah suruh aku siap2 utk perbarisan dgn yang lain. Acara yg dinanti-nantikan! (sbb aku just masok acara ni jeh) mule2 tuu, berlenggang jugak dgn yg len2. tapi sekali bile dh sampai kamar Syifa’ tuh, menggelabah jugak jadiknye. Ye la wehh, tambah2 lak time tuu ade sorg student junior dr rumah Hijau pengsan; x sed

ar. Bilik saket sesak dgn budak marikh, beberapa shbt budak yg pengsan tuhh n cekgu2 yg yg menjaga budak tuhh.

Last2 nada suroh pindah musolla. Time tuu mmg time kemuncak segala kegelabahan sbb emcee dah announce minta pelajar puteri perbarisan bersegera ke padang.

[Mencelahdisini] SYARFA’ SYAHIRA HAJAM, I’m sorry sbb dh slh conteng muke ko. My bad! N time kaseh kpd yg menconteng half of my face dgn PELAKA merah tu. Kpd

lain2 sahabat yg aku conteng muke kiut nyeh, maaf le kalau terosak kan mana2 part.

Terimakaseh gk Aen sbb menggadai sesungut alien kau.

[City Hunter dah habes : pukul 3:30 pg! OMD, bile aku nk pi tido???]

Mmg kagum dgn junior putera Marikh. Sbb diorg taat betul dgn apa yg di-p

lan oleh dak2 putre (bacth aku ke?) utk perbarisan. Tak sngke lak mereka2 nk marching td (even budak2 puteri suroh langkah besa n jln laju, they ol tetap constantly marching dlm keadaan LEMLEM ). Mmg la sami’na wa ato’na juge mcm ketua perbarisannyeh.

Masa perbarisan aku mmg proud (xleh sembunyi beb) tgk banner yg aku lukes dan kaler dipertonton kan. Yg BURNING MARS tuh. I love the way it sound like BRUNO MARS. Star tuuu. Kredit to TASNIM. In the same time, aku mcm spoil siket dgn banner EXTRATERRESTRIAL. Yg pertama sbb aku x puas; dpt lukes je n xdpt nak meng-kalernyeh. Yang kedua sbb budak putre x kaler ikot apa yg aku dh guide n yg ketiga sbb ianya x se

perti yg aku imagine + hrp kan. *demanding plakk.

Jgn bengang eh dak putre (walauponn aku taw korg xkan ketemu dgn blog neh)

MARS AWESOME yg seharusnye ditayangkan time lintas hormat terpaksa dibatalkan ats sbb yg sgt munasabah. *Kecewadisitu. Ak takot je team perbarisan marikh xdpt nk kekalkan kejuaraan perbarisan turun temurun disebabkan beberapa kekurangan yg hebat terjadi. Kami sume buat perbarisan ala kadar jeh; yg terdaya dan cuba utk menjadi seragam serta dlm masa yg sama berhati-hati supaya brg tak jatoh, tercicir n etc; sekaligus boleh disabitkan membuang s

ampah + mengotorkan pdg.

Alhamdulillah everything was fine at the end of the perbarisan.

Sesi fotografi pon berlangsung lah dengan teramat jayanya. Sebagai seorang yg dah xde camera, aku mmg tak sbr nk meng-kopi O pic (s) yg dh diambil oleh mereka2 yg lain.

Harini redup je. Angin bertiup sepoi bahasa. Again, Alhamdulillah. TERbatal hasrat aku nk be

li kipas Shiqa.

[menokoktambah] ngantoklahhhh. Sambung lagi nanti. Aku mmg enjoy menaip walaupun aku dpt rasa korg sgt bosan membaca. Karangan dua pages kottt.

Ehem3~ adek2 usrahku yg berada dlm rumah sukan laeh tuh, ketahuilah bahawa akak doakan awk2 dr jauh je. adek2 usrah yang len didahulukan.

Pelari2 Marikh (especially adek usrahku, Nadia) diutamakan. Hehe.

Tak sempat pon nk usya awak, awak dan awak. Taw2 je awak-awak sume dh smpi garisan penamat. Emh, tapi awk sy tak nmpk. sbb awk jauh dari kwsn penonton. Mule2 sy bajet cuak gk. Mana taw awk xleh lari. *menggelabahbeb. Naseb baek laa awk slmt. Relieved.

[notakaki] balek rumah dlm kol 3, teros tdo sampai azan maghrib berkumandang dari surau sebelah. Mimpi indah bak novel kott. Boleh pulakk la abang sedara aku yg xpernah2 muncul dlm daily life aku, jadi watak utama dlm mimpi aku.. pergh~ mainan tidur yg benar2 mempermainkan aku. Pastu g tusyen (add math) belajar tajok baru. Mmg sesak otak ak

u nk akses maklumat. Cikgu kat dpn punyelahh asyik mention bahawa tajuk ni adlh tajok paling senang. Maybe sbb aku tengah selesema n pening kott. *masehpeningdan selesema.

Baru teringat. Aku still xmakan mlm lagi kotttt. Makan kt sekolah pukul 2;30. lps balek tusyen pukul 10:30 tadi, aku just telan 5 ulas durian je kott. Anyway, mmg sedapla durian tuuh.

Assalamualaikum wbt. Almost 4 in the morning.

ditaip oleh:
semangat Marikh maseh berbaki lgi kott
walaupun dah nk dekat pukul 2 pg.
*poyoyangamat.





3 comments:

odah said...

amboi2 dy..bergambar sakan nmpk..hahaha..but i love yg last pic tu :)

김이자 said...

panjang benor entri nih ~

susu said...

enjoy derr , reading ur entri ! <3